Knarkimas – sveikatos sutrikimas, galintis kainuoti ir santuoką

Knarkimas gali atrodyti paprastas, niekuo nekenkiantis įprotis, kurio gali nepastebėti pats knarkiantis žmogus, tačiau svarbu žinoti, kad tai – miego sutrikimas, galintis pakenkti tiek aplinkiniams, tiek pačiam žmogui. Nekreipiant dėmesio į šį miego sutrikimą, didėja nuovargis: gerai naktimis nepailsi ne tik pats žmogus, bet ir antroji pusė. Kaip gydyti ir apsisaugoti nuo knarkimo bei jo sukeliamų problemų, pataria mažų kainų vaistinių tinklo „Camelia“ vaistininkas Rimvydas Blynas.

Knarkimo priežastys
 
 

Knarkimą dažniausiai sukelia atsipalaidavęs minkštasis gomurys – dėl to nukąra liežuvėlis, kuris užstojęs kvėpavimo takus sunkina kvėpavimą. Dėl atsipalaidavusių burnos raumenų žmogus miega praverta burna, tad oras, į organizmą patenkantis per burną, suvirpina liežuvėlį. Dėl šių vibracijų ir kyla knarkimo garsas. Knarkimas taip pat gali atsirasti ir dėl tam tikrų ligų.
 
 

„Knarkimo priežastimi gali tapti užsikimšę kvėpavimo takai (užsikimšusi nosis). Sloga sergantys žmonės sunkiau prakvėpuoja, tad pradeda knarkti. Taip pat dažniau šis sutrikimas kankina alergijomis sergančius žmonės, dėl to knarkimas jiems gali pasireikšti tik tam tikrais metų laikais“, – pastebi vaistininkas.
 
 

Knarkimo sukeliamos rizikos
 
 

Nepavojingu atrodantis knarkimas iš tiesų gali sukelti ir rimtesnių padarinių. Svarbiausias jų – miego apnėja. Knarkimo metu žmogaus kvėpavimas sustoja kelioms sekundėms, todėl prastėja smegenų aprūpinimas deguonimi – smegenims tenka visą naktį išlikti budrioms ir nesiilsėti, mat reikia tikrinti žmogaus kvėpavimą.
 
 

„Jei miego apnėja tęsiasi ilgiau, žmogus nustoja kvėpuoti ilgiau nei 10 sekundžių – visam kūnui pradeda stigti deguonies, jo nebegauna nei kraujas, nei žmogaus organai. Dėl miego apnėjos žmogus prasčiau išsimiega, tad praranda budrumą darbe, jaučiasi mieguistas“, – tikina R. Blynas.
 
 

Kaip išvengti knarkimo
 
 

Vaistininkas pabrėžia, kad, kaip ir visus sutrikimus, knarkimą taip pat reikia gydyti. Vaistų skirtų vien knarkimui nėra, tad derėtų įsigilinti į knarkimo priežastis.

Jeigu knarkimas sukeliamas dėl tam tikrų ligų, susijusių su kvėpavimo takais, patariama vartoti tam skirtus vaistus: purškalus, priešalergines tabletes – preparatus, kurie palengvina žmogaus kvėpavimą.

Tiesa, yra ir daug natūralių būdų kovoti su knarkimu.
 
 

„Prieš miegą neprisivalgykite. Taip pat venkite alkoholio: dėl jo liežuvėlis dar labiau atsipalaiduoja ir sukelia knarkimą. Taip pat galima pakeisti miego pozą – pakelti pagalvę ir miegoti ant šono ar ant pilvo. Prieš miegą patariama pasivaikščioti lauke: taip pagerės kvėpavimo takų darbas, nusiraminsite, pamiršite apie stresą. Miegoti reikėtų pravėrus langą, kad grynas oras jus lengviau pasiektų“, – pataria vaistininkas.
 
 

Pastebima, kad knarkimas priklauso ir nuo žmogaus fizinės būklės. Žinoma, sveikas, niekuo nesiskundžiantis žmogus knarkia rečiau nei žmogus turintis kvėpavimo takų sutrikimų.

Taip pat pastebima, kad vyrai knarkia dažniau nei moterys. Knarkimas dažniau vargina ir viršsvorio turinčius žmones.
 
 

„Reikia prisiminti, kad  knarkimas daro įtaką ne tik pačiam knarkiančiajam. Nevaldomai skleidžiamas garsas gali pažadinti aplinkinius – šeimos narius, kurie dėl šio sutrikimo prasčiau išsimiegos“, – pastebi R. Blynas.
 
 

Griežtai draudžiama Alytiskis.lt paskelbtą informaciją naudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse be raštiško ar žodinio redakcijos sutikimo, o jei sutikimas buvo gautas, būtina nurodyti Alytiskis.lt kaip šaltinį ir naudoti aktyvią Alytiskis.lt nuorodą.

Prie kiekvieno Jūsų komentaro bus rodomas IP 54.91.171.137.

Rašyti

Portalo Alytiskis.lt redakcija neatsako už komentarus ir jų neredaguoja, tačiau pasilieka teisę pašalinti tuos skaitytojų komentarus, kurie yra nekultūringi, pažeidžia įstatymus ar reklamuoja. Informuokite redaktorius apie netinkamus komentarus Alytus@internetozinios.lt. Už komentarus tiesiogiai ir individualiai atsako juos paskelbę skaitytojai, kurie gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

Taip pat skaitykite

Pernelyg mažas seleno kiekis turi įtakos visam Jūsų organizmui

Vienas iš požymių, kad Jums stinga seleno, yra plaukų slinkimas. Kitas – lūžinėjantys nagai. Tačiau, kaip teigia dr. Jurgita Knašienė iš ...

Ar dėl savo darbo patiriate vitamino D trūkumą?

Mokslininkai pataria nustatyti vitamino D papildo vartojimo gaires atsižvelgiant į vartotojo profesiją.