Saugant pėsčiuosius patvirtintos perėjų įrengimo taisyklės

Siekiant užtikrinti saugesnes eismo sąlygas pėstiesiems, Susisiekimo ministerijos iniciatyva Lietuvoje pirmą kartą parengtos Pėsčiųjų perėjų įrengimo taisyklės. Po metų jos turėtų tapti privalomos visoje šalyje įrenginėjant naujas pėsčiųjų perėjas arba rekonstruojant senąsias. Daug perėjų teks pertvarkyti ir Suvalkijoje.

Šiuo metu naujosios taisyklės nustato reikalavimus pėsčiųjų perėjoms valstybinės reikšmės keliuose, o savivaldybių gatvėse ir keliuose kol kas bus rekomendacinio pobūdžio. Po metų taisykles planuojama  patvirtinti susisiekimo ministro įsakymu ir jos galios visoje Lietuvos teritorijoje ir bus taikomos visiems keliams ir gatvėms.

Taisyklės nustato bendrąsias pėsčiųjų perėjų įrengimo sąlygas ir reikalavimus dėl inžinerinių eismo saugos priemonių įrengimo. Jos privalomos naujai įrengiamoms ar rekonstruojamoms pėsčiųjų perėjoms valstybinės reikšmės keliuose, rekomenduojamos anksčiau įrengtoms ir visoms vietinės reikšmės keliuose ar gatvėse esančioms bei planuojamoms pėsčiųjų perėjoms. Kad pėstiesiems būtų saugiau, savivaldybės kviečiamos jau dabar pradėti rekonstruoti pavojingas pėsčiųjų perėjas pagal šių taisyklių sąlygas ir reikalavimus.

„Matydami netinkamai, o kartais ir pavojingai įrengtas pėsčiųjų perėjas miestuose, inicijavome Pėsčiųjų perėjų įrengimo taisyklių parengimą. Jei savivaldybės paisys taisyklėse nustatytų reikalavimų, perėjos neabejotinai taps saugesnės. Artimiausiu metu mūsų specialistai atliks didžiųjų Lietuvos miestų perėjų saugumo įvertinimą“, - sakė susisiekimo ministras Eligijus Masiulis.

Įrengiant perėją konkrečios taisyklės nustatytos atsižvelgiant į pėsčiųjų ir automobilių eismo intensyvumą. Taisyklėse aiškiai nurodoma, kada saugiam kelio ar gatvės perėjimui turi būti įrengiamos papildomos eismo saugos priemonės, kada reikalingos šviesoforais reguliuojamos perėjos, taip pat požeminės perėjos ar pėsčiųjų perėjos virš kelio ar gatvės.

Paprastas pėsčiųjų perėjas bus galima įrengti tik keliuose ar gatvėse, kuriose leistinas greitis nėra didesnis kaip 50 km/h, ir yra tik dvi eismo juostos. Esant dviem eismo juostoms kiekviena kryptim, pėsčiųjų perėja privalės būti įrengta su saugumo salele. Transporto priemonių greitis tokioje perėjoje galės būti ne didesnis kaip 50 km/h. Jeigu pėsčiajam reikia pereiti daugiau kaip dvi eismo juostas kiekviena kryptimi, turės būti įrengtas šviesoforas arba požeminė pėsčiųjų perėja.

Taisyklėse taip numatyta, kokiais atvejais reikia įrengti greitį mažinančius kalnelius, gatvės susiaurėjimus, požemines pėsčiųjų perėjas arba pėsčiųjų tiltus, koks turi būti pėsčiųjų perėjos matomumas vairuotojui ir kita naudinga informacija.

Pėsčiųjų perėjų įrengimo taisyklės parengtos atsižvelgiant į gerąją užsienio šalių patirtį. Jomis siekiama maksimaliai užtikrinti pėsčiųjų saugą keliuose ir gatvėse.

Susisiekimo ministerijos inf.

Griežtai draudžiama Alytiškis.lt paskelbtą informaciją naudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse be raštiško ar žodinio redakcijos sutikimo, o jei sutikimas buvo gautas, būtina nurodyti Alytiškis.lt kaip šaltinį ir naudoti aktyvią Alytiškis.lt nuorodą.

Prie kiekvieno Jūsų komentaro bus rodomas IP 54.227.48.147.

Rašyti

Portalo Alytiškis.lt redakcija neatsako už komentarus ir jų neredaguoja, tačiau pasilieka teisę pašalinti tuos skaitytojų komentarus, kurie yra nekultūringi, pažeidžia įstatymus ar reklamuoja. Informuokite redaktorius apie netinkamus komentarus Alytus@internetozinios.lt. Už komentarus tiesiogiai ir individualiai atsako juos paskelbę skaitytojai, kurie gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

Taip pat skaitykite

Kovo 11-osios – Lietuvos nepriklausomybės atkūrimo dienos renginiai Alytuje

Artėja dar viena svarbi valstybinė šventė – Kovo 11-oji – Lietuvos nepriklausomybės atkūrimo diena. Šiai dienai paminėti skirtų rengini...

Alytaus rajone mažėja nedarbas

Alytaus rajono savivaldybės meras Algirdas Vrubliauskas dalyvavo susitikime su Alytaus teritorinės darbo biržos direktoriumi Regimantu Mačiuliu, k...